Keresés ebben a blogban

2017. május 12., péntek

A kovász frissítése



A helyesen kezelt,etetett vadkovász  nagyon tűrőképes,hálás a gondoskodásért. Néha mégis megtörténik,hogy valami balul sül el, elgyengül,vagy ellustul mert keveset használom.
Nos pár jó tanácsot szeretnék adni,mit csinálj,ha gond van a kovászoddal. Kizárólag teljes kiőrlésű rozslisztet ajánlok,sokkal gyorsabban gyógyul . Aki nem szereti a rozst,a kúra elvégzése után,kifehéríti a kovászát. (bejegyzés később)
Ha úgy érzed a kovászod nem a régi,kevésbé aktív,nem emeli meg kellő képen a tésztát,fura az illata,nyúlós az állaga,frissíteni kell. A kovász minden esetben megmenthető,kivéve egyet,ha penészes!

1.lépés


Az anyakovászomat alaposan felkeverem, egy kanállal kiveszek belőle és egy  másik,tiszta,csírátlanított üvegbe teszem át. A maradékot kidobom.  Adok hozzá 50 gramm langyos vizet,elkeverem,majd megetetem 50 gramm teljes kiőrlésű rozsliszttel. Gézzel  takarom le,vagy egy darab vászon anyaggal,nem a lapkával. Hagyom másnapig.

2.lépés


A felfutott kovászt megint átkeverem,kiveszek belőle egy kanállal ,átteszem egy tiszta üvegbe,megetetem ahogy az első lépésnél,és várok holnapig.

3. és 4. lépés


Ugyanazt végzem el még kétszer,amit az első két lépésben,tehát összesen 4 x alkalmazom a kúrát.

5.lépés

A kovászomhoz adok 50 ml langyos vizet,simára keverem,majd megetetem 100 gramm teljes kiőrlésű rozsliszttel. Most már lapkával zárom le az üveget. Pár órán belül háromszorosodik a térfogata,gyönyörű,szálas,aktív,egészséges kovászom lesz!
Sütésre fel!


4 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy rátaláltam erre az oldalra. Én még nagyon kezdő vagyok, szeretnék sokat tanulni. Köszönöm a befogadást. :)

    VálaszTörlés
  2. Megkezdtem a vadkovászt ,teljes kiőrlésű búzaliszttel ! első nap !

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik az oldal. Mèg kezdő vagyok, de szeretnèk minnèl tőbbet tanulni. Köszönöm a befogadást!

    VálaszTörlés
  4. Kedves, Edit!
    Nagy örömömre szolgál az oldalad! Köszönöm, hogy megosztod velünk a tudásodat .Nagy kincs!
    Szeretném megkérdezni, hogy az első 4 lépés között egy teljes nap (24ó) telik el?
    Köszönöm válaszod .

    VálaszTörlés